Virkat..

Det händer väl inte så mycket om dagarna mer än att jag virkar nu. Vädret har väl inte varit det bästa för kroppen med detta upponer mellan kyla regn och snö samt halka. 
Jag började virka på Glasunderlägg men virknålen gjorde att jag fick ont i hand och fingrar så det blev ännu en virknål omgjord.
Jag tog Cernitlera och knådade den mjuk sen formade jag leran runt nålen så den kändes okey i handen. Gjorde en smal "slinga" av leran och snurrade runt  där upptill som jag hade nålen "fri" för att nålen skulle sitta bra och tät. Märkte ut nålnr.. på handtaget med en sticka som jag "graverade in " det med.
Hade satt på ugnen i 120 gr och la in nålen på en bit folie i ungefär 20 min. När den svalnat så var det bara att fortsätta virka och det gick som en dans :) 

Här ligger 6st underlägg nu men ska nog göra 6 st till. Virkade ett litet hjärta och sydde dit på varje också och hittade mönster till det lilla hjärtat på Bautawitch.se ..hon har så mycket fint där.

Nu har det hunnit bli mörkt igen efter en grå dag men precis innan så visade sig solen när den gick ner en kort stund. Mer sol och ljusa dagar vill vi nog att det ska bli nu så kanske man blir lite piggare också.

 Ha en trevlig fortsättning på denna söndagskväll